Internet

Jak poprawnie tworzyć meta opisy strony internetowej?

Jednym z najbardziej niedocenianych elementów optymalizacji strony internetowej są tzw. meta tagi. Mowa tu przede wszystkim o meta opisach. Choć nie są one już czynnikiem mającym wpływ na pozycjonowanie strony, to mają jednak ogromne znaczenie marketingowe.

Czym jest meta description?

Meta description to element kodu HTML. Na samej stronie opis ten jest niewidoczny dla użytkownika. Widoczny jest jednak w wynikach wyszukiwania. Wyświetla się pod tytułem strony. Jego zadaniem jest zatem przyciągnięcie uwagi użytkownika co przełożyć ma się na kliknięcie w link i wejście na stronę. Tworząc opisy strony pamiętać trzeba o istotnych kryteriach. Po pierwsze meta opis nie może być dłuższy niż 160 znaków. Najlepiej jednak, aby opis nie przekraczał 155 znaków. Można mieć wówczas pewność, że Google nie utnie opisu wyświetlając go wynikach wyszukiwania.

Meta opis jako element optymalizacji strony

Trudno wyobrazić sobie dobrą optymalizację strony bez odpowiednio przygotowanych meta description. Choć element ten nie wpływa na same pozycje strony w wynikach wyszukiwania, to potrafi skutecznie przykuć uwagę użytkowników. Dobry meta opis powinien informować użytkownika o zawartości strony, która kryje się pod linkiem. Ważne jednak, aby nie była to sucha informacja. Opis powinien być ciekawy i zachęcać do kliknięcia.

O czym pamiętać, tworząc meta opisy?

Tworząc meta description pamiętać trzeba, że spełniać musi on określone warunki. Opis powinien zachęcać użytkowników w kliknięcie w link. Musi zatem przyciągać uwagę. I taki opis zmieścić trzeba w zaledwie 155 znakach. Jak można się domyśleć, nie jest to zatem zadanie łatwe. Dobry meta opis musi być właściwie przemyślany. Dobrze jest także jeśli w opisie zawarta będzie zachęta do działania. Dobrze sprawdzają się sformułowania typu “zobacz”, “sprawdź” czy “przekonaj się”. Większą skuteczność osiągnie się także, jeśli w opisie będzie się zwracać do użytkownika bezpośrednio.

Unikalność meta opisów

Serwis internetowy może posiadać klika, kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt podstron. Tak jest choćby w przypadku sklepów internetowych. Niezwykle ważne jest, aby każda podstrona posiadała unikalny opis. Wszelkie duplikaty opisów nie są dobrze widziane.

Powiązane wpisy

Wpis 5

Redakcja

Kampania social media – narzędzie do promocji

Redakcja

Sposoby na promowanie firmy w sieci

Redakcja