Internet

Google Tag Manager – darmowe narzędzie od Google wybawieniem dla biznesu

Nowoczesny biznes nie może sobie dziś poradzić bez obecności w sieci, w której to trzeba być doskonale widocznym, a wymaga to licznych kampanii marketingowych, które do tego trzeba dokładnie analizować. Wiele z tych zadań jednak wymaga też pomocy programistów, a nie każda forma ma czas, by czekać na dostępność działu IT, dlatego też Google stworzył wspaniałe narzędzie, jakim jest Tag Manager, umożliwiające zarządzanie tagami. Jednak co to jest tag i jak można zyskać dzięki tym narzędziom?

Co to jest tag?

Google tag manager to narzędzie, które pozwala na wprowadzanie do strony internetowej zmian bez ingerencji w jej główny kod, co wymagałoby pomocy programisty. Idea tego narzędzia jest taka, że fragmenty kodu, określane jako tagi, mogą być wstrzyknięte w stronę w zasadzie przez każdego, gdyż nie trzeba posiadać umiejętności programowania i tworzenia stron, aby dzięki niemu modyfikować stronę.

Mówiąc jednak o tym, co to jest tag, trzeba zwrócić uwagę na to, że zadaniem tagów nie jest zastąpienie narzędzi analitycznych i marketingowych, takich jak Google Analytics, lecz ich uzupełnienie. Używany z Google Tag Manager WordPress, lub inne platformy do łatwego tworzenia stroni zarządzania nimi, stanie się potężnym sprzymierzeńcem biznesu.

Praktyczne przykłady użycia Google Tag Managera

Narzędzie od Google umożliwia przede wszystkim zebranie i schludną prezentację danych istotnych dla działań marketingowych. Zadanie to byłoby niezwykle trudne bez Tag Managera, gdyż dane byłyby prezentowane wtedy w sposób dość chaotyczny i ciężko byłoby wyciągnąć z nich jakieś konkretne wnioski.

Dodatkowo Tag Manager umożliwia też sprawne korzystanie z narzędzi takich, jak Facebook Pixel, a także umożliwia między innymi lepsze zarządzanie marketingiem afiliacyjnym, dając wgląd w to, jak radzą sobie osoby, które współpracują z daną firmą, promując jej produkty.

Z Tag Managerem łatwo jest stworzyć rozmaitego rodzaju raporty i piękne wizualizacje danych. Z Google Tag Manager WordPress będzie też potężnym narzędziem dla osób, które w swojej firmie nie mają łatwego dostępu do działu IT lub w ogóle go nie posiadają. Warto więc wdrażać to narzędzie, zwłaszcza że jest ono całkowicie darmowe, a można dzięki niemu osiągną cznaczne zyski.

Powiązane wpisy

Google Tag Manager – na czym polega?

Redakcja

Bezpieczne podróżowanie po sieci

Redakcja

Content marketing firma – jak wybrać dobrą agencję?

Redakcja