Internet

Google Tag Manager – na czym polega?

Google Tag Manager to darmowe narzędzie, które jest bardzo proste w obsłudze, a może pomóc bardzo marketerowi w kontrolowaniu tagów. Przydać może się zarówno mniejszym firmom, jak i dużym przedsiębiorstwom. Google Tag Manager – na czym polega?

Tagi – co to jest? Po co marketerom tagi?

Jak sama nazwa wskazuje, Google Tag Manager pozwala zarządzać tagami i zbierać informacje. Tagi to wycinki kodu (każda strona internetowa, w uproszczeniu, jest zakodowana). Informacje pochodzące z tagów pomogą osobom zajmującym się marketingiem online marki w podejmowaniu decyzji zgodnych z trendami i z tym, czego ludzie poszukują i co ich interesuje najbardziej. Pozwoli też zaoszczędzić pieniądze na niepotrzebne kampanie i pomoże w zaplanowaniu reklam w takim czasie, by trafiły do jak największego grona odbiorców.

Rozpoczęcie pracy z Google Tag Manager’em

Aby rozpocząć pracę z Tag Manager’em, należy zarejestrować się na platformie marketingowej Google. Na stronie wyjaśnione będzie, co musimy zrobić i jakie dane podać. Następnie trzeba będzie dodać fragment kodu do naszej witryny. Musimy zrobić to na każdej stronie, na której chcemy, by Google Tag Manager działał.

Następnym, opcjonalnym krokiem będzie dodanie reguł. Jeśli marketer chce, by Tag Manager znał reguły, które dotyczą wybranych przed niego stron, może je dodać – np. z już dostępnych reguł. Już na sam koniec Tag Manager pozwala zarządzać operacjami i podglądnąć, co zrobiliśmy i jakie informacje będziemy otrzymywać. Musimy nacisnąć przycisk “opublikuj” (“publish”) i narzędzie zacznie pracować.

Narzędzie Google Tag Manager jest stosunkowo proste w obsłudze – nawet, jeśli wydaje się skomplikowane na początku, po jakimś czasie będzie schematyczne. Zawiera gotowe szablony tagów, co ułatwia pracę. Sprawi, że praca marketera będzie prostsza i szybsza, gdyż będzie mieć dostęp do potrzebnych mu informacji do planowania kampanii. Nie będzie musiał ich szukać i, przy okazji, marnować czasu na inne dane.

Google Tag Manager WordPress – jak to zainstalować?

Tag Manager można zainstalować również na witrynie WordPress. W WordPressie należy utworzyć folder potomny i skopiować header.php pochodzący z folderu rodzica. Następnie trzeba otworzyć folder potomny i wkleić tam kod z tag managera. To najprostszy i najsprawniejszy sposób na uruchomienie narzędzia. Można zrobić to też za pomocą wtyczki.

Powiązane wpisy

Content marketing firma – jak wybrać dobrą agencję?

Redakcja

Wpis 1

Redakcja

Sposoby na promowanie firmy w sieci

Redakcja