Internet

Kampania w social media skuteczna i tania

Kampania social media ma gigantyczną przewagę nad innego rodzaju formami marketingu oraz reklamami zamieszczanymi w tradycyjnych środkach masowego przekazu. Mowa o niezwykle korzystnym stosunku jakości do ceny. Za nieduże pieniądze promocja w portalach społecznościowych dociera wprost do precyzyjnie określonego targetu.

Spersonalizowana kampania w social mediach

Oczywiście kampania w mediach społecznościowych rządzi się określonymi prawami. Musi być gruntownie przemyślana i zaplanowana, aby przyniosła zadowalające efekty. Dość często spotykana praktyka wśród początkujących przedsiębiorców, która polega na wrzucaniu czego popadnie na profil marki na Facebooku, Instagramie, Snapchacie, TikToku, Pintereście itd. to tak naprawdę nie kampania social media tylko chaotyczne działania quasi-marketingowe. W ten sposób w najlepszym razie traci się czas i pieniądze, a w najgorszym również reputację marki.

Kluczową kwestią, która poprzedza każdą akcję reklamową jest określenie targetu. Kampania w social media daje możliwość najdokładniejszego doprecyzowania grupy docelowej. W przeciwieństwie do innych form marketingu, które tylko trafiają mniej więcej w określony przedział wieku, wykształcenia itd. Portale społecznościowe zbierają dokładne dane użytkowników. Kampania dociera więc tylko i wyłącznie do wskazanego targetu.

Kampania w mediach społecznościowych, a nakłady finansowe

W porównaniu do reklamy w telewizji czy innych mass mediach marketing społecznościowy jest nadzwyczaj atrakcyjny cenowo. To sprawia, że na kampanię social media może sobie pozwolić każdy. Budżet da się zaplanować z góry i oczywiście dopasować do środków, którymi się dysponuje. Inwestycja zwraca się wprost proporcjonalnie do nakładów. Nawet za kwotę rzędu kilkuset złotych można spodziewać się już wymiernych korzyści z kampanii w social mediach. Spersonalizowany kontent marketingowy działa zawsze bardzo efektywnie. Po pierwsze pozwala dotrzeć do nowych odbiorców. Użytkownicy portali społecznościowych udostępniają sobie przecież i polecają ciekawe rzeczy, jak np. zniżki i promocje.

Dzięki kampanii w mediach społecznościowych można nie tylko zwiększyć sprzedaż, ale też przywiązać ludzi na stałe do marki. Dobrym pomysłem jest połączenie działań promocyjnych z tworzeniem listy mailingowej. Pozwali to na regularne rozsyłanie newslettera zainteresowanym osobom.

Powiązane wpisy

Content marketing firma – jak wybrać dobrą agencję?

Redakcja

Wpis 2

Redakcja

Łatwe zarządzanie firmą

Redakcja